Online pénztárgép hibák, és javításuk

2014.08.23

Datecs Dp-25 online pénztárgép hibák, és megoldásaik

- AEE kommunikációs hiba

Kapcsolja ki a pénztárgépet, majd kapcsolja vissza. Amennyiben ez a hibajelenség többszöri ki-be kapcsolásra sem szűnik meg hozza vissza a pénztárgépet, max 48 órán belül kijavítjuk a hibát.

- "Nem létező érme!" hibaüzenet totál billentyű lenyomására

A pénztárgép nyugtát lezárni kizárólag 0-ra, vagy 5-re végződő összeget enged. Tehát ha ön 199 Ft-ért adott el valami, a nyugta végösszege 199 Ft, azt a pénztárgép NEM engedi lezárni.


Két dolgot tehet:
- Beüt annyi összeget amennyi szükséges ahhoz, hogy 0-ra, 5-re végződő legyen
- Megnyomja a részösszeg billentyűt, beírja a kapott címletet amivel fizet a vásárló, majd TOTÁL billentyűt nyomva a pénztárgép lezárja a nyugtát, és kiszámolja a visszajárót.

- Blokkolás aktív

Kapcsolja ki a pénztárgépet, majd kapcsolja vissza. Amennyiben ez nem segít, hozza vissza a pénztárgépet, max 48 órán belül kijavítjuk a hibát.

Novatek-N online pénztárgép hibák, és megoldásaik

- "FISCAR" feliratnál áll, esetleg "AEE-re várakozás" feliraton áll a pénztárgép nem indul tovább (legalább 3 perce ezt látjuk)

- A hibát 99%-ban az okozza, hogy a pénztárgép nem volt áram alatt éjszaka, (a hiba mindig reggelente jelentkezik első bekapcsoláskor) Hiba javítása nem mindig sikerül felhasználónak, de a következőket teheti:

- Bal alsó gomb feletti " < " billentyűt nyomja le, és tatrsa lenyomva 20 mp-ig. A pénztárgép újra kell, hogy induljon. (Az esetek 5%-ban segít)

- Hagyja bedugva kb 1 órát a konnektorba (pénztárgép bekapcsolva), majd húzza ki a konnektorból (pénztárgép még mindig bekapcsolva), és hagyja konnektorból kihúzott állapotban 2-3 órán keresztül.
2-3 óra elteltével kapcsolja ki a pénztárgépet a hátső főkapcsolón, dugja be a konnektorba, majd mikor a kijelző jobb oldalán lévő kis lámpák (ledek) elkezdenek villogni kapcsolja be a pénztárgépet. (Az esetek 90%-ban segít)

- Villog a zöld lámpa (led) a kijelző mellett

A pénztárgép NINCS bedugva a konnektorba (99.9 %), vagy tönkrement a tápegység (0.1%), ellenőrizze!

- "Az akkumlátor lemerült, töltse fel" hibaüzenet.

Hátsó főkapcsolón kapcsolja ki a pénztárgépet, tartsa áram alatt a pénztárgépet 30-40 percig (ellenőrizze, hogy a zöld lámpa (led) világít-e (nem villog, hanem folyamatosan világít), majd 30 perc elteltével a pénztárgép újra üzemkész

 

Micra/Montel sento/sento light pénztárgép hibák, és megoldásaik

- Várakozás az AEE-re ...

Ellenőrizze, hogy be van e dugva a konnektorba a pénztárgép (zold lámba (led világít - NEM villog). Várjon... ha ez az üzenet 20 perc múlva is fennáll, hozza vissza a pénztárgépet.

- Blokkolás aktív xx% (xx = egy szám 0-99 ig, ami a töltöttségi értéket mutatja)

A hibát az okozza, hogy hosszú ideig ki volt húzva a pénztárgép a konnektorból (1 napnál tovább) Ellenőrizze, hogy be van e dugva a konnektorba a pénztárgép (zöld lámba (led) világít - NEM villog).
Várjon... ha ez az üzenet 20 perc múlva is fennáll, hozza vissza a pénztárgépet.

 

- Papír továbbítás működik, ki/be kapcsolás működik, de azon kívül nem reagál semmire, le van fagyva

Nem tud mit csinálni a hiba kivajításával, hozza vissza a pénztárgépet, szerviz szükséges.

- Nem kapcsol be a pénztárgép, sem a kijelzó, sem a lámpák nem világítanak

- Ellenőrizze, hogy be van e dugva a konnektorba a pénztárgép (zöld lámba (led) világít - NEM villog) Ha ez nem segít akkor a következő dolog állhat fenn:

Ilyen hiba szoftver frissítés után szokott bekövetkezni. Időnként a NAV szervere új szoftvert küld a pénztárgépre, amit a pénztárgép napi zárás után telepít, erre figyelmezteti is a felhasználót, és kiírja, hogy ne kapcsoljuk ki a pénztárgépet. Amennyiben mi mégis kikapcsoljuk a pénztárgép többet nem kapcsol vissza. A hibát nem tudja megoldani, hozza vissza a pénztárgépet!

 

CashCube light online pénztárgép hibák, és megoldásaik

- "ECR CUBE" feliratnál áll, esetleg "AEE-re várakozás" feliraton áll a pénztárgép nem indul tovább (legalább 3 perce ezt látjuk)

- A hibát 99%-ban az okozza, hogy a pénztárgép nem volt áram alatt éjszaka, (a hiba mindig reggelente jelentkezik első bekapcsoláskor) Hiba javítása nem mindig sikerül felhasználónak, de a következőket teheti:

- Bal alsó gomb feletti " < " billentyűt nyomja le, és tatrsa lenyomva 20 mp-ig. A pénztárgép újra kell, hogy induljon. (Az esetek 5%-ban segít)

- Hagyja bedugva kb 1 órát a konnektorba (pénztárgép bekapcsolva), majd húzza ki a konnektorból (pénztárgép még mindig bekapcsolva), és hagyja konnektorból kihúzott állapotban 2-3 órán keresztül.
2-3 óra elteltével kapcsolja ki a pénztárgépet a hátső főkapcsolón, dugja be a konnektorba, majd mikor a kijelző jobb oldalán lévő kis lámpák (ledek) elkezdenek villogni kapcsolja be a pénztárgépet. (Az esetek 90%-ban segít)

- Villog a zöld lámpa (led) a kijelző mellett

A pénztárgép NINCS bedugva a konnektorba (99.9 %), vagy tönkrement a tápegység (0.1%), ellenőrizze!

 

TREMOL-M online pénztárgép hibák, és megoldásaik

- A pénztárgép bekacsol, de lefagy / FLIPS IC HIBA, AEE Kommunikációs hiba

Két dolgot tehet:

- Kihúzza a konnektorból, 2 napig nem dugja vissza (amíg a pénztárgép aljsó részél lévő lámpák (ledek) világítanak hagyja kihúzva a konnentorból. Dugja vissza , és működni fog.

- Ha nem tudja kivárni a 2 napot amig az AEE akkumulátor lemerül, és magától megjavul a pénztárgép, akkor hozza vissza, 5 perc alatt orvosoljuk a problémát.