Online pénztárgépekről megjelent internetes cikkek összeszedve
2013.07.15
Már három online pénztárgépet engedélyeztek, de gyártásuk még nem kezdődött meg. Szeptembertől csak akkor bírságol a NAV, ha a tulajdonos meg sem rendelte az online pénztárgépet.
Már három, a NAV-val online adatkapcsolatra képes pénztárgép kapta meg az engedélyt a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivataltól, így megkezdődhet a gépek gyártása és forgalmazása - közölte Pankucsi Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára.
A módosított határidő szerint június 30-a helyett augusztus 31-ig kell lecserélni az elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépeket.
Elsőként a Laurel Számítástechnikai Kft., a Micra-Metripond Kft. és a Montel Informatika Kft. egy-egy típusú pénztárgépének van forgalmazási engedélye, további hét kérelem még az engedélyezési hivatalnál van - mondta el Pankucsi Zoltán.
Az NGM arra számít, hogy összesen körülbelül 200 ezer pénztárgépet cserélnek majd le. A helyettes államtitkár közölte: reális esély van arra, hogy augusztus 31-ig az érintettek át tudnak állni az online adatkapcsolatra képes pénztárgépekre, tehát megérte az átállási határidő meghosszabbítása.
Pankucsi Zoltán hangsúlyozta azt is: az adóhatóság nem fog szankcionálni augusztus 31-e után, ha a kereskedők, vendéglátósok, szolgáltatók igazolni tudják, hogy érvényes megrendelésük van új pénztárgépre, és a gyártó a szállítást vissza is igazolta, de önhibájukon kívül mégis kicsúsztak a határidőből.
Az ellenőrzéseket azonban megkezdi a NAV szeptember 1-jétől, és elfogadható igazolás híján büntet is, érdemes tehát minél hamarabb megrendelni a szükséges gépeket - hívta fel a figyelmet a helyettes államtitkár.
A gyártás még nem indult be, így egyelőre hivatalos információt nem kaptak arról, hogy a pénztárgépek mennyibe kerülnek majd, ez néhány héten belül derülhet ki - mondta Pankucsi Zoltán.
A cserére kötelezetteknek a NAV-nál be kell jelentkezniük, illetve be kell jelenteniük támogatási igényüket. A pénztárgép cseréhez az 500 millió forintnál kisebb árbevételű vállalkozások támogatást igényelhetnek, legfeljebb öt gép erejéig, pénztárgépenként 50 ezer forint összegben. A kérelemre a NAV öt napon belül válaszol, ezzel lehetővé válik, hogy a pénztárgéphasználatra kötelezettek megrendeljék valamelyik engedélyezett gépet. Amikor az eladók leszállítják a készüléket, az 50 ezer forintos támogatással csökkentett árat kell kifizetni, a támogatási összeget a pénztárgépek forgalmazóinak kell a NAV-tól igényelni. Ez is egyszerűsíti a cserére kötelezettek számára az átállást – mondta a helyettes államtitkár.
Az elektronikus naplóval rendelkező pénztárgépeket változatlanul december 31-ig lehet működtetni, esetükben az átállás határideje nem változott.
2013. július 12., péntek 07:16 |
Megvan az első engedéllyel rendelkező pénztárgép, a Magyar Kereskedelmi engedélyezési Hivataltól a Laurel cégcsoport "kiskasszája" kapott zöld jelzést, amely már alkalmas online kapcsolatra a kereskedők és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) között - írja a Népszabadság .
A NAV-ba kötött pénztárgépek rendszerének eredeti tervek szerint áprilisban kellett volna elindulnia, később ezt júniusra, végül pedig szeptemberre tolták. Egy tavaly készült tanulmány az intézkedéstől eredetileg 97,5 milliárd pluszbevételt várt, a szeptemberi indulással jó, ha 40 milliárd forint folyik be az államkasszába, de még ez az összeg is bizonytalan, ugyanis több százezer eszközt kell lecserélni, ami aligha fog menni szeptemberre - írja a Népszabadság.
Szabó Ervin, a Laurel Számítástechnikai Kft. ügyvezetője a lapnak elmondta, hogy az online pénztárgép alapját képező kiskassza egy lengyel gyártó fejlesztése, az engedélyes géppel néhány száz darabos próbaüzemet tartanak, majd a teszt tapasztalatai alapján néhány héten belül indulhat a sorozatgyártás Lengyelországban.
Több ezer online pénztárgépbe kerülhetnek Telenor SIM chipek
Dátum: 2013-07-15 | Szerző: Sulaki
A Telenor készen áll arra, hogy rövid idő alatt nagy mennyiségben szállítson le SIM chipeket, amelyekkel biztosítható a folyamatos adatkapcsolat az online pénztárgépek és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszere között. A rendszer fejlesztésében és a tesztelésben a Telenor Csoport svéd leányvállalata, a gépek közötti kommunikáció terén több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkező Telenor Connexion is részt vett.
Lezárult az online pénztárgépek működéséhez szükséges SIM chipek, valamint az általuk megvalósított biztonságos adatkommunikációs szolgáltatás tesztelése a Telenornál. A sikeres tesztidőszaknak köszönhetően a szolgáltatónál mostantól elérhető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szervere, valamint a pénztárgépekbe kerülő Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) közötti mobil adatkapcsolatot biztosító megoldás. A gépek közötti kommunikáció (M2M) terén széleskörű tapasztalattal és termék portfólióval egyaránt rendelkező mobil operátor által biztosított SIM chipek a jogszabályi előírásnak megfelelően minden magyarországi szolgáltató hálózatára képesek kapcsolódni és azon keresztül kommunikálni.
Az eszköz, valamint az új szolgáltatás tesztelésében a szolgáltatót a Telenor Csoport svéd leányvállalata, az M2M területre specializálódott Telenor Connexion is segítette. A cég, amely immár 12 éve kínál gépek közötti kommunikáción alapuló megoldásokat partnereinek világszerte, tapasztalataival a pénztárgépek üzemeltetéséhez szükséges technológia kifejlesztésében is közreműködött.
A Telenor a SIM chipeket és az általuk megvalósított szolgáltatást elsősorban, de nem kizárólag az online pénztárgépek gyártásával, értékesítésével és működtetésével foglalkozó cégeken keresztül értékesíti a hazai vállalkozások számára. A tesztidőszakkal párhozamosan a szolgáltató már több ilyen céggel is kötött együttműködési szerződést, illetve nagy volumenben rendelkezik SIM chip készletekkel, hogy az ügyfelek ellátása gyors és zavarmentes legyen.
Több ezer online pénztárgépbe kerülhetnek Telenor SIM chipek
forrás: Prím Online, 2013. július 15. 14:36
A Telenor készen áll arra, hogy rövid idő alatt nagy mennyiségben szállítson le SIM chipeket, amelyekkel biztosítható a folyamatos adatkapcsolat az online pénztárgépek és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszere között. A rendszer fejlesztésében és a tesztelésben a Telenor Csoport svéd leányvállalata, a gépek közötti kommunikáció terén több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkező Telenor Connexion is részt vett.
Lezárult az online pénztárgépek működéséhez szükséges SIM chipek, valamint az általuk megvalósított biztonságos adatkommunikációs szolgáltatás tesztelése a Telenornál. A sikeres tesztidőszaknak köszönhetően a szolgáltatónál mostantól elérhető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szervere, valamint a pénztárgépekbe kerülő Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE) közötti mobil adatkapcsolatot biztosító megoldás. A gépek közötti kommunikáció (M2M) terén széleskörű tapasztalattal és termék portfólióval egyaránt rendelkező mobil operátor által biztosított SIM chipek a jogszabályi előírásnak megfelelően minden magyarországi szolgáltató hálózatára képesek kapcsolódni és azon keresztül kommunikálni.
Az eszköz, valamint az új szolgáltatás tesztelésében a szolgáltatót a Telenor Csoport svéd leányvállalata, az M2M területre specializálódott Telenor Connexion is segítette. A cég, amely immár 12 éve kínál gépek közötti kommunikáción alapuló megoldásokat partnereinek világszerte, tapasztalataival a pénztárgépek üzemeltetéséhez szükséges technológia kifejlesztésében is közreműködött.
A Telenor a SIM chipeket és az általuk megvalósított szolgáltatást elsősorban, de nem kizárólag az online pénztárgépek gyártásával, értékesítésével és működtetésével foglalkozó cégeken keresztül értékesíti a hazai vállalkozások számára. A tesztidőszakkal párhozamosan a szolgáltató már több ilyen céggel is kötött együttműködési szerződést, illetve nagy volumenben rendelkezik SIM chip készletekkel, hogy az ügyfelek ellátása gyors és zavarmentes legyen.
Jönnek az új pénztárgépek
A A A
MHO/MTI
- 2013. július 12., péntek
A készülékek már alkalmasak lesznek online kapcsolatra a kereskedők és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) között
Megvan az első engedéllyel rendelkező pénztárgép, a Magyar Kereskedelmi engedélyezési Hivataltól a Laurel cégcsoport "kiskasszája" kapott zöld jelzést, amely már alkalmas online kapcsolatra a kereskedők és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) között - írja a Népszabadság pénteki számában.
A Népszabadság szerint megkapta az engedélyt az első pénztárgép, amely már képes online kapcsolatot létesíteni a kereskedők és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal között. A Laurel cégcsoport készüléke a Magyar Kereskedelmi engedélyezési Hivataltól kapott zöld utat. A lap írásában emlékeztet arra, hogy a NAV-ba kötött pénztárgépek rendszerének eredeti tervek szerint áprilisban kellett volna elindulnia, később ezt júniusra, végül pedig szeptemberre tolták. Egy tavaly készült tanulmány az intézkedéstől eredetileg 97,5 milliárd pluszbevételt várt, a szeptemberi indulással jó, ha 40 milliárd forint folyik be az államkasszába, de még ez az összeg is bizonytalan, ugyanis több százezer eszközt kell lecserélni, ami aligha fog menni szeptemberre - írja a Népszabadság. Szabó Ervin, a Laurel Számítástechnikai Kft. ügyvezetője a lapnak elmondta, az online pénztárgép alapját képező kiskassza egy lengyel gyártó fejlesztése, az engedélyes géppel néhány száz darabos próbaüzemet tartanak, majd a teszt tapasztalatai alapján néhány héten belül indulhat a sorozatgyártás Lengyelországban.
150-200 ezer forintba kerülhet az online pénztárgép
2013. július 12. péntek 15:43:59
Információ
A cikkek nyomtatása csak regisztrált felhasználóink számára lehetséges. Amennyiben Ön már regisztrált, lépjen be a szolgáltatás eléréséhez!nyomtatáse-mail küldésAjánlom facebook-ontweet on twitterCikk betűméretének csökkentése
CimkékKiskereskedelemfórum hozzászólások
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint 150-200 ezer forint lehet az online adatkapcsolatra képes, hagyományos típusú pénztárgépek ára.
Ezek közül három típust már engedélyezett július 11-én Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal, a napokban pedig további pénztárgépek engedélyezése várható - közölte a szövetség pénteken az MTI-vel. Az OKSZ álláspontja szerint az összes pénztárgép cseréjének és átalakításának időigénye hosszabb a rendelkezésre álló időnél. A gyártás felfuttatása és az üzembe helyezés több hónapig is eltarthat, miközben a rendelet szerint a hagyományos pénztárgépeknél augusztus végéig, a számítógép alapúaknál év végéig kell átállni az új rendszerre.
A kereskedelmi szövetség azt tanácsolja a pénztárgép cseréhez támogatásra jogosult vállalkozásoknak, hogy támogatás igényüket a legrövidebb időn belül nyújtsák be az adóhatósághoz, mert ezzel is igazolni tudják, hogy minden elvárhatót megtettek a pénztárgép cseréje érdekében. Így kisebb az esélye a büntetésnek, ha határidőre nem tudnak pénztárgépet venni - teszik hozzá.
Nagyvállalatnál szeretne elhelyezkedni? Nézze meg a lehetőségeket!
Az OKSZ arra is felhívja a figyelmet: nem célszerű olyan ajánlatnak bedőlni, amikor nem engedélyezett, vagy nem is létező pénztárgépet kínálnak némi előleg ellenében. Hozzáfűzik, hogy ilyenkor persze igen kedvező a pénztárgép ára, csak éppen működni nem fog.
A pénztárgépet üzembe kell helyezni, amit az adóhatósághoz előzetesen be kell jelenteni. Az üzembe helyezési kódot a pénztárgép értékesítője rögzíti, a pénztárgép egyedi azonosítójával (AP számával) együtt a pénztárgépben. Ezt követően az adóügyi ellenőrző egység kapcsolatba lép az adóhatóság szerverével. Az adóhatóság szervere, ha a feltételeknek megfelel a pénztárgép, válaszüzenetével üzembe helyezi a pénztárgépet. Ezek fizethetnek a vásárlók az új pénztárgépnél.
Az OKSZ arra is figyelmeztet, hogy a pénztárgépeket csak az adóhatóság által nyilvántartott szervizek és műszerészek javíthatják. Jelenleg 512 szerviz, alkalmazásukban pedig 1276 műszerész szerepel a NAV nyilvántartásában.
A pénztárgép minden műveletét rögzíti az adóügyi ellenőrző egység, nyugtát csak ezt követően nyomtat a pénztárgép. Az adóhatóság folyamatosan figyelemmel tudja kísérni egy-egy pénztárgép működését, az online kapcsolaton keresztül. A visszaélések visszaszorítása az OKSZ szerint az adóhatóság rámenősségétől függ. A pénztárgépek online bekötése nyomán többletbevételhez jut a költségvetés, ennek mértéke azonban az átállás gyorsaságától és az új ellenőrzési rend visszatartó erejétől függ - áll az Országos Kereskedelmi Szövetség közleményében.
MTI
OKSZ: 150-200 ezer forint lehet az online gépek ára
Forrás: MTI | 2013. július 12. péntek 16:01 | | A+ A- | Megosztás:
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on print
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint 150-200 ezer forint lehet az online adatkapcsolatra képes, hagyományos típusú pénztárgépek ára.
A megfelelő pénztrágépek közül három típust már engedélyezett július 11-én Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal, a napokban pedig továbbiak engedélyezése várható - közölte a szövetség pénteken az MTI-vel.
Az OKSZ álláspontja szerint az összes pénztárgép cseréjének és átalakításának időigénye hosszabb a rendelkezésre álló időnél. A gyártás felfuttatása és az üzembe helyezés több hónapig is eltarthat, miközben a rendelet szerint a hagyományos pénztárgépekkel augusztus végéig, a számítógép alapúakkal év végéig kell átállni az új rendszerre.
A kereskedelmi szövetség azt tanácsolja a pénztárgépcseréhez támogatásra jogosult vállalkozásoknak, hogy támogatási igényüket mihamarabb nyújtsák be az adóhatósághoz, mert ezzel is igazolni tudják, hogy minden elvárhatót megtettek a pénztárgép cseréjéért. Így kisebb az esélye a büntetésnek, ha határidőre nem tudnak pénztárgépet venni - teszik hozzá.
Az OKSZ arra is felhívja a figyelmet: nem célszerű olyan ajánlatnak bedőlni, ha nem engedélyezett vagy nem is létező pénztárgépet kínálnak némi előleg ellenében. Hozzáfűzi, hogy ilyenkor persze igen kedvező a pénztárgép ajánlott ára, csak éppen működni nem fog.
A pénztárgépet üzembe kell helyezni, amit az adóhatósághoz előzetesen be kell jelenteni. Az üzembe helyezési kódot a pénztárgép egyedi azonosítójával (AP számával) együtt a pénztárgép értékesítője rögzíti a pénztárgépben. Ezt követően az adóügyi ellenőrző egység kapcsolatba lép az adóhatóság szerverével. Az adóhatóság szervere, ha a feltételeknek megfelel a pénztárgép, válaszüzenetével üzembe helyezi a pénztárgépet. Ezek után fizethetnek a vásárlók az új pénztárgépnél.
Az OKSZ arra is figyelmeztet, hogy a pénztárgépeket csak az adóhatóság által nyilvántartott szervizek és műszerészek javíthatják. Jelenleg 512 szerviz, alkalmazásukban pedig 1276 műszerész szerepel a NAV nyilvántartásában.
A pénztárgép minden műveletét rögzíti az adóügyi ellenőrző egység, nyugtát csak ezt követően nyomtat a pénztárgép. Az adóhatóság folyamatosan figyelemmel tudja kísérni egy-egy pénztárgép működését az online kapcsolaton keresztül.
A visszaélések visszaszorítása az OKSZ szerint az adóhatóság rámenősségétől függ. A pénztárgépek online bekötése nyomán többletbevételhez jut a költségvetés, ennek mértéke az átállás gyorsaságától és az új ellenőrzési rend visszatartó erejétől függ - áll az Országos Kereskedelmi Szövetség közleményében.