1093 Budapest, Közraktár utca 22. | +36 1 704 00 00

Epénztárgép értékesítési statisztikák

2025-12-04

Az e-pénztárgépek piaca az elmúlt években elég durva tempóban fejlődött. Olyan szinten, hogy ha egy 2015-ös kasszát odaraksz egy 2025-ös mellé, a régi kb. olyan, mint egy Nokiás kígyó játék a modern mobilok mellett: működik, cuki, nosztalgikus, de ma már a vállalkozóknak konkrétan kevés. Nem elég, ha egy pénztárgép nyugtát ad – ma adatot szinkronizál, hálózatot használ, szoftvert frissít, statisztikát gyárt, és közben még vigyorog is rád (jó, ezt nem, de lassan már simán elhiszem).

És mivel ennyire fontos lett a digitális kassza, egyre több ember nézi a számokat: mennyi fogy belőlük, milyen típusok a legnépszerűbbek, melyik kategória nő, csökken, hol durran a piac. Most megmutatom szépen, emberi nyelven, hogy mit mondanak ezek az adatok, és mit lehet belőlük kihozni – akár kereskedőként, akár csak kíváncsi „mivel foglalkozik a világ?” típusú emberként.



Epenztargep ertekesitesi statisztikak

Miért érdekesek egyáltalán az e-pénztárgép statisztikák?

Kezdjük az alapokkal. Miért jó nézegetni ezeket a számokat?

Mert pontos képet adnak arról:

  • hogyan változik a kiskereskedelem,

  • mennyire terjed a digitalizáció,

  • milyen funkciók a legkeresettebbek,

  • hol tartanak a vállalkozók a technológiai felzárkózásban,

  • és hogy mi számít ma már alap elvárásnak (spoiler: sok minden, amit 10 éve még luxusnak hittünk).

Röviden: ha tudod a számokat, nem a sötétben tapogatózol.
Hosszabban: nem fogsz olyan gépet megvenni, amelyet az egész piac épp elhagy, mint a buszsofőr a rossz megállót.


1. Melyik kategóriák fogynak a legjobban?

Az e-pénztárgépek piacán három fő kategória mozgása a leglátványosabb:

Kisvállalkozói e-pénztárgépek – ők a piac igáslovai

Ezekből fogy a legtöbb. A tipikus kávézók, kis boltok, fodrászatok, sarki vegyesek, mobilosok, pékségek mind ilyeneket vesznek.

Miért?
Mert olcsók, egyszerűek, keveset fogyasztanak, és pont annyit tudnak, amennyi egy alap üzletnek kell.

A statisztikák azt mutatják, hogy az új vállalkozások 60–70%-a ilyen modellt választ elsőnek.
Aztán később vagy frissítenek, vagy nem.

Éttermi és vendéglátós rendszerek – gyors növekedés, rohadt nagy igény

A vendéglátás digitális forradalma (asztaltérképek, érintőkijelzők, felhőalapú rendeléskezelés) miatt évről évre brutálisan nőnek.

Az utóbbi évek adatai alapján évente 10–15%-kal nő a vendéglátós rendszerek eladása.
És ez úgy, hogy közben maga a vendéglátós szektor nem nő ilyen tempóban – vagyis digitalizálódnak, mint az állat.

Integrált, többmodulos pénztárgépek – a premium kategória stabilan megy felfelé

Ezek azok, amik össze vannak kötve:

  • készletkezelővel,

  • webshop motorral,

  • ERP-vel,

  • bankkártya-terminállal,

  • és szinte mindennel, amivel lehet.

A statisztikák azt mutatják, hogy 5 éve ezek még rétegszintű termékek voltak, mára viszont a nagyobb kereskedelmi egységek 40–50%-a ilyen megoldásokra váltott.

A prémium pénztárgépek piaca évente kb. 8–12% növekedést hoz.


2. Milyen funkciók miatt veszik? – Statisztikák funkció szerint

Az értékesítési adatok nem csak azt mutatják, milyen gép fogy, hanem azt is: miért veszik az emberek.

A három legkeresettebb funkció:

  1. Felhőszinkron (Cloud backup & real-time adatok)
    A vállalkozók 70%-a már valamilyen felhős hozzáférést akar.
    Hogy miért?
    Mert jó érzés b@szki, hogy nem vesznek el az adatok, és akár otthonról is ránézel, mennyit kaszált a bolt.

  2. Készletkezelés
    Az új pénztárgépek vásárlóinak kb. 55–60%-a kéri a készletkezelést.
    Ez régen 20% volt.
    Ma már a vállalkozók rájöttek, hogy „nem a papírfecni a jövő”.

  3. Bankkártya-terminál integráció
    Még mindig kiemelkedően népszerű.
    A vásárlók 80% fölött keres olyan rendszert, amiben a terminál és a pénztárgép kommunikál egymással.


3.
Pénztárgépek akcióban
Mely márkák mennek a legjobban? – általános trendek

Konkrét név nélkül (mert így univerzálisan igaz marad), a statisztikák alapján:

  • A kompakt, kisméretű, olcsóbb gépek hozzák a darabszám többségét.

  • A nagykijelzős, érintős modern gépek hozzák a bevételi rész nagyobb hányadát.

  • A felhőalapú rendszerek már az összes új eladás több mint felét adják.

  • Az asztali kasszák stabilak, de lassan csökken a részesedésük.

  • A hordozható modellek egyre jobban fogynak – futárszolgálatok, rendezvények, piacok miatt.


4. Mennyit költ egy átlagos vállalkozó?

A statisztikák alapján:

  • A kezdő vállalkozók 80–120 ezer Ft közötti gépet vesznek.

  • A vendéglátósok jellemzően 200–500 ezer Ft között költenek (mert kell a sok funkció).

  • A nagy kereskedelmi egységek 300 ezertől a csillagos égig szórnak (érintős monitor, több eszköz, hálózat, modulok).

A piac átlagos kosárértéke évről évre nő, jelenleg kb. 160–200 ezer Ft között mozog.


5. Eladási szezonok – mikor fogy a legtöbb pénztárgép?

A statisztikák egyértelmű mintát mutatnak:

Csúcsidőszakok:

  • év eleje, amikor sokan indítanak vállalkozást

  • tavasz, mert a szezonális üzletek készülnek

  • ősz, iskolakezdés után rengeteg új bolt nyit

Lassabb időszakok:

  • nyár közepe (ilyenkor senki nem akar kasszát szerelni 40 fokban)

  • december (mindenki árul, senki nem szerel)


6. A piac növekedési üteme – stabil, de nem lassú

Az e-pénztárgép piac éves növekedése:

  • 5–10% darabszámban,

  • 8–15% értékben,

  • és 20% feletti növekedés a felhőalapú és integrált rendszerek szegmensében.

Ez azt mutatja, hogy nem csak több gépet adnak el – hanem drágább, fejlettebb rendszerekre váltanak az emberek.


7. Mit jelent mindez vállalkozóknak? – a lényeg

A statisztikák alapján a jövő egyértelmű:

  • a felhő a jövő,

  • a készletkezelés nélkülözhetetlen lesz,

  • a NAV-kompatibilitás már nem extra, hanem alap,

  • a mobil és hordozható rendszerek egyre fontosabbak,

  • és a modern funkciók nélkül a vállalkozó kb. hátrányban indul.

Kicsit úgy viselkedik a piac, mint amikor mindenki megveszi az új iPhone-t:
nem azért, mert a régi rossz, hanem mert az új sokkal többet tud, és aki lemarad, azt a többiek lazán körbefutják.


Összegzés – a számok sosem hazudnak

Az e-pénztárgép értékesítési statisztikák egy nagyon tiszta képet mutatnak:

  • egyre több gépet adnak el,

  • egyre drágább és modernebb rendszereket vásárolnak,

  • a funkciók iránti igény nő,

  • a vállalkozók egyre tudatosabbak,

  • a digitalizáció teljes gőzzel robog.

Olyan ez, mint amikor a buszsofőrök rájönnek, hogy a légkondis, modern busz nem csak szebb, de hatékonyabb is – onnantól senki nem akar visszaülni a régi farosba.

A piac pedig pontosan így viselkedik: megy előre, mint egy gyorsvonat, és ha valaki nem ugrik fel rá, akkor bizony lemarad.