1093 Budapest, Közraktár utca 22. | +36 1 704 00 00

E pénztárgép gyakorlati tesztje boltban

2025-11-25

Az e-pénztárgép ma már nem egzotikus fenevad, amit csak a techmániások simogatnak meg áhítattal, hanem nagyon is valódi munkaeszköz. Ha tetszik, ha nem, 2025 küszöbén a legtöbb boltban pont olyan természetesen ott áll a pult mögött, mint a kézfertőtlenítő vagy a morgós vevő, aki „csak egy percet állt sorban, de már öt perce vár”. 😅

De milyen használni? Mennyire gyors? Mennyire idegesítő? Mit bír a napi terhelésből? Most nem a gyártók szépen csomagolt ígéreteit nézzük meg, hanem azt, mi történik akkor, amikor a bolt tényleg kinyit, és elkezdődik a napi darálás. Egy teljes napot töltöttük el egy kis élelmiszerboltban, ahol az e-pénztárgép rendszer már be van vezetve. A tapasztalatok? Van itt minden: meglepetés, káromkodás, humor, gördülékeny pillanatok, meg persze a szokásos káosz, amit csak az igazi bolti rutin tud előállítani. 🤣


E penztargep gyakorlati tesztje boltban

Reggeli műszak – Amikor még minden tökéletesnek tűnik

A rendszer első bekapcsolása délelőtt 6:48-kor történt. A gép meglepően gyorsan bootolt, tényleg kb. 10 másodperc alatt magához tért. Ez már most pluszpont. Senki sem akar kávé előtt egy 2 perces töltőképernyőt bámulni.

A kasszában dolgozó kolléganő rögtön megjegyezte:

– „Hát ez legalább nem csipog olyan idegesítően, mint a régi online pénztárgép. Az olyan volt, mint amikor a szomszéd fúr vasárnap reggel.” 😆

A menü áttekinthető. Nagy ikonok, gyors érintésre is jól reagál, nincs lag, nincs megfagyás – legalábbis ekkor még. A terméklista keresője viszont kissé érzékeny: ha gyorsabban gépelsz, könnyen félreérti. Ez majd a délutánnál válik kritikusabbá.

A reggeli rendszerfrissítés automatikusan lefutott. Nem dobott fel 400 nyugtalanító ablakot arról, hogy „újra kell indítani”, vagy „nem kompatibilis”. Ez külön dícséret 🙌

Délelőtti roham – Itt kezdődik az igazi harc

Fél kilenc után elindul a bulika. Sor, vevők, mindenki siet valahová, és igen, az e-pénztárgép ekkor mutatja meg, hogy mit bír. A szkennelés gyors. A lekérdezések villámgyorsan futnak, a rendszer nem akad, nem gondolkodik fél percig. Eddig csillagos ötös.

Nyugtaindítás sebessége

Kb. 1,2 másodperc. Komolyan. Egy átlagos online pénztárgép 2-4 másodperce helyett ez tök jó. A vevők észre sem veszik, hogy valamit csinál a háttérben.

Napi első probléma – Termékkereső hibája

A kasszás megint rávágtam:

– „Basszus, már megint nem hozza fel a ‘tej’ szóra a fél literest, csak a háromdecist. Ki az a zseni, aki ezt így beállította?” 😤

Ez már rendszer szintű probléma, de szerencsére gyors workaround van: a termékkódot begépelve gyorsabb. De erre nem minden kolléga hajlandó, főleg a nagy rohanásban.

Fizetés – Bankkártya integráció tesztje

A kártyás fizetések 98%-ban első próbára átmentek. Kétszer volt olyan, hogy a terminál „eldobta” a kapcsolatot. De ez inkább hálózati, nem e-pénztárgép hiba. A rendszer ilyenkor szépen jelzi: „kapcsolat megszakadt, próbálja újra” – emberi nyelven, nem valami kínzó üzenettel, hogy „error 4719-X”. 😂

Dél körül – A csúcs, ahol minden kiderül

A dél körüli roham a nagy teszt. Az e-pénztárgép ekkor kapja a legnagyobb terhelést. Másodpercenként 2-3 termék, gyors fizetések, sok hibalehetőség.

Késleltetés mérése

Itt már volt némi lassulás. Nem vészes, de észrevehető. Főleg akkor, ha a terméklista egy hosszabb kategóriáját nyitod meg.

A kasszás véleménye:

– „Most már picit olyan, mintha egy fáradt csiga húzná magát előre. Megy, meg megy, de nem az igazi.” 😅

Nyugta print minősége

Kifejezetten szép, kontrasztos.

Pénztárgépek akcióban
Ez azért fontos, mert sok online pénztárgépnél a nyugta gyakorlatilag egy halvány, olvashatatlan csík, ami 3 nap alatt eltűnik a levegőben.

Itt viszont minden tiszta, határozott, nem ugrál a sor, nincs ferdeség.

Hőpapír fogyási tempó

A gép láthatóan spórol: a betűk jól láthatók, mégsem túl nagyok, nincs felesleges margó. Ez hosszú távon pénz. És a boltokban a hőpapír nem kevés költség.

Délutáni enyhülés – Finomhangolás és hibák javítása

Délután 3 körül végre van idő a rendszer finomabb tesztjére is.

Kézi termékbevitel

Ha valami nincs a rendszerben, új termék rögzítése 40 másodperc alatt abszolválható. Egyszerű és logikus a felület. Nem kell öt menüpontot keresztülkattintani.

Akciók kezelése

Az akciók rögzítése kicsit körülményesebb. Megvan minden funkció, de nem olyan intuitív, mint lehetne. Tökéletes arra, hogy új kolléga megkérdezze:

– „Ez most mi a fenének van három lépésben?” 😠

Igaza van. Itt még bőven lehetne fejlődni.

Késő délután – Kártyás fizetési csúcs és terheléspróba

Ütött már a 30 fok a boltban? Igen.
Ütötték már 700-szor a „fizetés” gombot? Igen.
És a rendszer még mindig tartja magát? Meglepő módon igen.

Volt egy kis belassulás a terminál és a pénztárgép közötti kommunikációban, de ez sem volt tragikus. Inkább csak egy „na mi van haver, igyekezz már!” típusú belassulás. 😄

Zárás – A nap végi összegzés

Na, itt jön az igazság pillanata. A legtöbb hiba ilyenkor bukik ki:

Napi zárás időtartama

44 másodperc.
Ez brutál jó. A legtöbb online pénztárgép vagy e-pénztárgép ilyenkor lelkileg összeomlik, és percekig számolgat. Itt simán, gördülékenyen, hiba nélkül ment le.

Mentések és riportok

Minden áttekinthető, szépen rendszerezve. Semmi káosz.

A kasszás kolléganő utolsó összegzése:

– „Na jó, ez a gép nem idegesített fel. Ez nálam már csoda kategória.” 🤣


Összegzés – Megéri-e az e-pénztárgép a való életben?

Egyértelműen igen.

Ez a gyakorlati teszt bebizonyította, hogy:

  • gyors

  • stabil

  • nem fagy

  • jól bírja a napi terhelést

  • a nyugta minősége kiváló

  • a napi zárás villámgyors

  • a kezelése könnyen tanulható

Vannak hibák, persze:

  • termékkereső néha makacs

  • akciók rögzítése bonyolultabb a kelleténél

  • nagy terhelésnél picit lassul

De összességében az e-pénztárgép több előnyt hoz, mint gondot. Olyan, mint egy jó pultos: nem beszél sokat, de mindig teszi a dolgát. 😉