Mi a teendő, ha kifogy a szalag a pénztárgép napi zárásakor?
A pénztárgépek mindennapi használata során előfordulhat, hogy a napi zárás közben vagy közvetlenül előtte elfogy a szalag. Ez az apró probléma komoly fejfájást okozhat, ha nem tudjuk pontosan, mi a teendő ilyen helyzetben. A következő pontokban részletezzük, hogyan érdemes eljárni, ha a pénztárgépünk papír kifogyást jelez, vagy épp begyűrődik az utolsó pár centiméteren a szalag.
Amikor a pénztárgép papír kifogyást érzékel a napi zárás során, akkor szerencsénk van. Ilyen esetben a gép sikertelennek veszi a zárási folyamatot, és lehetőséget biztosít arra, hogy újra megpróbáljuk a zárást. Egyszerűen csak cseréljük ki a szalagot, majd ismételjük meg a zárást.
Sajnos előfordulhat, hogy az utolsó pár centiméteren begyűrődik a szalag, de a pénztárgép sikeres zárásként könyveli el a folyamatot. Ebben az esetben nincs lehetőség a zárás ismétlésére, mivel a gép már lezártnak tekinti a napot.
Mit tehetünk ilyenkor?
Ha az összesítő zárás nem tartalmaz minden fontos információt, például a készpénz és bankkártyás forgalom részleteit, érdemes a bankkártya olvasó adataiból kikövetkeztetni a bankkártyás forgalom mértékét. A zárás végösszegéből levonva a bankkártyás forgalmat megkaphatjuk a készpénz forgalmát.
Az ilyen helyzetek elkerülése érdekében mindig érdemes a napi zárás előtt ellenőrizni, hogy van-e elegendő papírszalag a pénztárgépben. Ezzel megelőzhetjük a felesleges hibákat és időveszteséget, valamint biztosíthatjuk, hogy minden adat helyesen rögzítésre kerüljön.